Kofola zažila rekordní léto. Přes enormní nárůst vstupních nákladů míří ke splnění ročních cílů

Kofola zažila rekordní léto. Přes enormní nárůst vstupních nákladů míří ke splnění ročních cílů

Skupina Kofola opakovaně potvrzuje, že i ve složitých obdobích dokáže uřídit krizi a udržet finanční disciplínu. Přestože měla historicky nejsilnější tržby v hlavní sezóně, musela se vyrovnávat s enormním nárůstem cen surovin, materiálů a energií. Zareagovala ale velmi pružně a zavedla úsporná opatření, která přispěla k tomu, že i nyní slibuje splnit vytyčený cíl EBITDA. Nejsložitější situace vládne v letošním roce v Česku a na Slovensku, ke zvládnutí náročného období napomáhají adriatický region a skupinové dceřinky LEROS a UGO.

Prasátko od Kofoly přiběhne na obrazovku i letos. Vánoční reklama představí limitovanou edici s příchutí cukroví

Prasátko od Kofoly přiběhne na obrazovku i letos. Vánoční reklama představí limitovanou edici s příchutí cukroví

Letos uplynulo 20 let od chvíle, kdy rodina Samarasových koupila recepturu na Kofolu. Tím se zahájila nová éra tradičního nápoje, který si dobyl srdce Čechů i Slováků. Od té doby přichází Kofola každoročně s inovativními kampaněmi. K Vánocům už neodmyslitelně patří její ikonické prasátko a věta „Já nemusím, já už ho vidím“. To nebude chybět ani letos a spolu s ním se na trhu objeví limitovaná edice dvou příchutí Kofoly: linecké cukroví a vanilkové rohlíčky.

Cider boduje, jako alternativu k pivu či vínu ho volí téměř 40 % Čechů. Láká je hlavně chuť fermentovaného jablka a nealkoholická varianta

Cider boduje, jako alternativu k pivu či vínu ho volí téměř 40 % Čechů. Láká je hlavně chuť fermentovaného jablka a nealkoholická varianta

Čechům v posledních letech stále více záleží na tom, co jedí a pijí, a především odkud pochází jednotlivé suroviny. Často dávají přednost lokálním řemeslným výrobkům před těmi průmyslově zpracovávanými, a to navzdory jejich vyšší ceně. To platí i u ciderů, což dokazuje také sběr dat uskutečněný prostřednictvím agentury Ipsos*. Chuť fermentovaného jablka boduje zejména u mladé generace.

Další limitovaná edice Vinea Kumšt moštu spojuje kromě slovenského a českého moštu také šťávu z moruše černé

Další limitovaná edice Vinea Kumšt moštu spojuje kromě slovenského a českého moštu také šťávu z moruše černé

Vinea pokračuje v podpoře lokálních vinařů a opět ukazuje, že kvalitní přírodní suroviny jsou pro značku „základ“. Její edice Kumšt moštu přináší další netradiční limitovanou příchuť. Tentokrát spojila hroznový mošt se šťávou z moruše černé, která obsahuje velké množství vitamínů a dalších prospěšných látek. Moruše také novince dodává osvěžující sladkokyselou chuť. V Česku je dostupná od listopadu v online obchodech Albert a Rohlik.cz v třetinkových plechovkách.

UGO chce zužitkovat bioodpad, vymyslet to mají účastníci Challenge Lab

UGO chce zužitkovat bioodpad, vymyslet to mají účastníci Challenge Lab

Zhruba 100 kg bioodpadu vzniká denně při výrobě čerstvých šťáv a zdravých pokrmů v každé provozovně v síti UGO Salaterií. Vymyslet jeho efektivní zpracování mají inovátoři ve výzvě Challenge Lab. Pořádá ji Impact Hub a účastníci dostanou za úkol během pěti týdnů vyvinout praktický návrh, jak na to. Přihlášky je možné podat do 17. října.

Kľúčové pre udržanie vody v krajine je vrátiť ju do pôdy

Kľúčové pre udržanie vody v krajine je vrátiť ju do pôdy

Tohtoročné hydrologické sucho na Slovensku ukázalo, ako intenzívne a komplexne je potrebné riešiť ochranu vodných zdrojov. Od samotných prameňov, cez poľnohospodársku pôdu, hospodárske lesy až po zastavané územia. Nezisková organizácia Kvapka Rajeckej doliny, ktorej založenie iniciovala spoločnosť Kofola, sa snaží prepájať odborníkov, úradníkov, štátne a neziskové organizácie, ale aj lokálnych podnikateľov a jednotlivcov. Spoločnými silami chce v Rajeckej doline realizovať sériu vodozádržných opatrení, ktoré prispejú k prirodzenému kolobehu vody v krajine, zmiernia suchá a pomôžu aj k ochladeniu krajiny.

Od koupě receptury na Kofolu letos uběhlo 20 let. Na nohy ji postavila rodina Samarasů

Od koupě receptury na Kofolu letos uběhlo 20 let. Na nohy ji postavila rodina Samarasů

Letos uplynulo 20 let od chvíle, kdy rodina Samarasových získala recepturu na Kofolu. Jejich tehdejší společnost Santa Nápoje tak v roce 2002 stála u znovuzrození jedné z nejoblíbenějších českých značek. Od té doby přichází Kofola každoročně s inovativními kampaněmi. K Vánocům už neodmyslitelně patří její ikonické prasátko a hláška „Já nemusím, já už ho vidím“. Té se dočkáme i letos a spolu s prasátkem se v trhu objeví limitovaná edice Kofoly s příchutí lineckého cukroví a vanilkových rohlíčků.

Iniciovali jsme systematické řešení krajiny v rodném Krnově

Iniciovali jsme systematické řešení krajiny v rodném Krnově

Zastupitelstvo města Krnov schválilo zahájení prací na monitoringu lesů, zemědělských ploch i zastavěných částí města, jejichž cílem je připravit krajinný plán adaptace celého území na klimatickou změnu. Navazuje tak na dlouhodobou snahu města i městského úřadu řešit co nejvíce systematicky zdraví půdy a vody v celé oblasti.

Se zástupci žilinského kraje a s odborníky na vodu jsme podepsali memorandum o spolupráci při řešení sucha v Rajecké dolině

Se zástupci žilinského kraje a s odborníky na vodu jsme podepsali memorandum o spolupráci při řešení sucha v Rajecké dolině

Na přírodě Rajecké doliny a zdraví krajiny v okolí našich vodních zdrojů nám velmi záleží. Proto jsme společně se zástupci Žilinského kraje a dalšími organizacemi podepsali memorandum, v rámci kterého chceme předcházet suchu a realizovat vodozádržná opatření v povodí řeky Rajčanky. Právě toto místo patřilo letos v létě k těm nejvíce postiženým.

Skupině Kofola ve druhém čtvrtletí roku výrazně rostly tržby i náklady. Management proto zpřesnil roční cíl provozního zisku EBITDA.

Skupině Kofola ve druhém čtvrtletí roku výrazně rostly tržby i náklady. Management proto zpřesnil roční cíl provozního zisku EBITDA.

Pozitivní trend vývoje tržeb Skupiny Kofola z prvního čtvrtletí roku pokračoval také ve čtvrtletí druhém. Tržby v tomto období meziročně vzrostly nad očekávání o 23 % a za prvních šest měsíců již dosáhly výše 3,717 miliardy korun. Je to o 763 milionů korun více než za prvních šest měsíců loňského roku a historický rekord. Dařilo se růst všem částem Skupiny: Kofole v Česku a na Slovensku, firmám v segmentu Voňavé&Čerstvé i regionu Adriatic. Vysoký nárůst tržeb byl však doprovázen výrazně rostoucími náklady v čele s energiemi, materiálovými vstupy a mzdovými náklady. Provozní zisk Skupiny tak ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o 19 %. S ohledem na tento vývoj management Skupiny zpřesnil odhad ročního cíle EBITDA na 1,080 – 1,150 miliardy korun. Valné hromadě také navrhne mírné snížení dividendy na 11,30 Kč na akcii.

Extrémní sucho zasáhlo Rajeckou dolinu

Extrémní sucho zasáhlo Rajeckou dolinu

Spolu s odborníky mapujeme dění na řeče Rajčance.

Minerální voda Šaratica má novou lahev i etiketu a zahájila komunikační kampaň

Minerální voda Šaratica má novou lahev i etiketu a zahájila komunikační kampaň

Nové logo, tvar a barva lahví, i komunikace k novým cílovým skupinám. S tím přichází na začátku léta tradiční mineralizovaná voda Šaratica. V obchodech ji zákazníci nyní najdou v modrých lahvích s tónem zlaté barvy na etiketě. Tým Šaratice doprovází rebranding komunikační kampaní o cestovatelské zácpě, která během dovolené trápí řadu turistů, především však ženy v mladém nebo středním věku. Posouvá tak cílovou skupinu směrem k mladším ročníkům. Nový impulz značka dostala pod křídly společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která ji před dvěma roky koupila.

Načíst další